کد خبر: 1233130
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
برای فروشی گوشی آیفون در یکی از سایت‌های مجازی آگهی دادم که چند نفر هم درخواست خرید کردند. یکی از آن‌ها بعد از پرسیدن مشخصات گوشی گفت که قصد خرید دارد برای همین با او قرار ملاقات گذاشتم. وقتی سر قرار حاضر شدم، خریدار هم که مردی حدواً ۳۰ ساله بود از راه رسید

جوان آنلاین: مرد فریبکار که با رسیدساز جعلی پایا، فروشندگان آیفون را فریب می‌داد و گوشی آن‌ها را سرقت می‌کرد، بازداشت شد. 
به گزارش «جوان»، سردار علی ولیپورگودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: چندی قبل شکایت‌های مشابهی درباره سرقت به شیوه رسیدساز جعلی به پلیس آگاهی گزارش شد. بررسی شکایت‌های مطرح شده نشان داد متهم با بررسی سایت‌های فروش کالا به دنبال گوشی‌های آیفون می‌گشت و بعد از تماس با فروشنده با او قرار می‌گذاشت و بعد از رؤیت گوشی با ادعای اینکه پول را با گوشی تلفن همراهش به حساب او پایا می‌کند، فروشنده‌ها را فریب می‌داد و با نشان دادن یک رسید جعلی گوشی آن‌ها را سرقت می‌کرد. 
یکی از شاکیان گفت: برای فروشی گوشی آیفون در یکی از سایت‌های مجازی آگهی دادم که چند نفر هم درخواست خرید کردند. یکی از آن‌ها بعد از پرسیدن مشخصات گوشی گفت که قصد خرید دارد برای همین با او قرار ملاقات گذاشتم. وقتی سر قرار حاضر شدم، خریدار هم که مردی حدواً ۳۰ ساله بود از راه رسید. بعد از توافق بر سر قیمت، گفت که پول را با گوشی تلفن همراهش به حساب من پایا می‌کند که قبول کردم. بعد شروع به کار با گوشی تلفن همراهش کرد و رسیدی به من نشان داد که نشان می‌داد پول به حسابم واریز شده است، اما هیچ پیامکی دریافت نکردم. خریدار با چرب‌زبانی گفت که احتمالاً نرسیدن پیامک به دلیل اختلال در شبکه بانکی باشد که اعتماد کردم و گوشی را به او دادم، اما وقتی برای بررسی موجودی حسابم به بانک رفتم، فهمیدم که او کلاهبردار بوده و رسیدی هم که برایم ارسال کرده، جعلی است. 
بررسی بیشتر شکایت‌های مطرح شده، نشان داد بیشتر گوشی‌های سرقت شده آیفون ۱۲، ۱۳، ۱۴، ps۵، ps ۴ و اپل‌واچ به ارزش حدود یک میلیارد تومان است. با کامل شدن تحقیقات، کاراگاهان موفق شدند بعد از چند ماه مخفیگاه متهم را شناسایی و او را بازداشت کنند. 
متهم در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: من سوژه‌هایم را از بین فروشندگان گوشی‌های آیفون انتخاب می‌کردم. بعد از جست‌وجو در آگهی‌های سایت‌های مجازی، سوژه مورد نظرم را شناسایی و با او قرار ملاقات می‌گذاشتم. بعد از توافق بر سر قیمت و از آنجا که قیمت آیفون بالا بود با چرب‌زبانی فروشنده را راضی می‌کردم که پول را به شیوه پایا و با گوشی تلفن همراهم به حسابش واریز کنم که موفق می‌شدم. بعد هم با رسیدساز جعلی که نصب کرده بودم، آن‌ها را فریب می‌دادم و گوشی‌شان را سرقت می‌کردم که بازداشت شدم.

برچسب ها: آیفون ، سرقت ، آگهی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار